Coca-Cola med stor nyhed: Sælges nu i danske butikker

Foto: Shutterstock

Nu kommer Coca-Cola med et vigtigt budskab.

I generationer har diversitet og inklusion været kerneværdier bag Coca-Cola. Derfor er Coca-Cola en af de officielle globale hovedsponsorer bag WorldPride 2021, det ikoniske LGBTI+-event, der i år afholdes i København og Malmø 12. - 22. august. Under WorldPride vil man i udvalgte butikker kunne finde en Coca-Cola ”Love Can” – en kærlighedsdåse, der støtter budskabet om kærlighed og tolerance.

Coca-Cola er stolt over at støtte diversitet og inklusion som en af de globale hovedsponsorer bag WorldPride 2021, der finder sted 12. – 22. august i København og Malmø. Det ikoniske event bliver det største LGBTI+- og menneskerettighedsevent i 2021 i København nogensinde, da det kombinerer WorldPride og EuroGames 2021, under navnet Copenhagen 2021. Det er Copenhagen Pride, den største og mest kendte mangfoldighedsfestival i Danmark, der er vært for det traditionsrige event. Coca-Cola deltager for tredje gang i Danmark.

Det skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

“Coca-Cola har i generationer arbejdet målrettet for lighed, frihed, tolerance og respekt, hvilket må og skal være alternativet til pessimisme, diskrimination og had,” siger Annette Spanggaard, Head of Corporate Affairs, Communications & CSR hos Coca-Cola Danmark.

Under WorldPride 2021 forstærker Coca-Cola sit budskab om kærlighed og tolerance gennem en Love-can, der er at finde i udvalte convenience butikker under Pride.

Det siges, at kærlighed kan flytte bjerge. Coca-Cola tror derfor også, at kærlighed kan fremme tolerance. Budskabet har Coca-Cola designet på en limited edition dåse, ”Love Can”, der sælges i august i et udvalg af convenience butikker, f.eks. 7-Eleven, i Danmark.

På den særlige kærlighedsdåse er LOVE skrevet i den verdensberømte Coca-Cola font og afslører en regnbue i et af to hjerter i O’et og V’et i LOVE. Det er første gang nogensinde, Coca-Cola bruger sin ikoniske og berømte skrifttype til at skrive andet end eget logo. ”Love & Art kan også flytte holdninger,” udtaler Annette Spanggaard.

Foto: PR - Coca Cola 

#YouAreIncluded

Temaet for Copenhagen 2021, WorldPride og EuroGames er #YouAreIncluded.

”Hashtagget dækker over køn, race, religion, udseende, økonomisk status, nationalitet, flygtningestatus, helbred, HIV-status – og andre identificerende kendetegn. YouAreIncluded er centralt for vores arbejde mod enhver form for diskrimination,” udtaler Benjamin Hansen, Executive Managing Director for Copenhagen 2021.

Rådhuspladsen, i denne forbindelse omdøbt til WorldPride Square, bliver hovedscene for et overflødighedshorn af aktiviteter, der sætter en agenda for menneskerettigheder. LGBTI+- organisationer såvel som NGO’er vil være til stede for at skabe dialog og forståelse. Besøgende kan se frem til taler, udstillinger, sceneoptræden og overdragelse af stafetten til næste års WorldPride-vært.

Lørdag den 21. august afholdes en række mindre WorldPride-marcher, der erstatter den ikoniske og farverige traditionelle parade, grundet COVID-19 restriktioner. Alle marcher ender i Fælledparken og sætter et farverigt punktum for WorldPride 2021. 

Coca‑Cola blev grundlagt i 1886 i Atlanta og nydes i dag i mere end 200 lande. I 1936 tappede Wiibroes Bryggeri i Helsingør den første Coca‑Cola i Danmark. Siden da har Coca-Cola været fast forankret og produceret i Danmark, hvor populære brands som b.la. Coca-Cola, Fanta, Sprite, FuzeTea, Ramlösa og Kildevæld udgør en del af den populære portefølje. Coca-Cola har en vision om at forbedre menneskers liv, samfund og miljø ved kontinuerligt at arbejde med b.la. bæredygtighed og klimabeskyttelse, katastrofehjælp, arbejdsforhold, kvinderettigheder samt diversitet og inklusion.