Facebook annoncering skaber vækst for virksomheder!

Foto: Shutterstock.com

Der er efterhånden alt for få af de danske virksomheder, som egentlig har fokus på Facebook annoncering, når de vil lave en markedsføringsplan. Og det er noget af en fejltagelse. Facebook annoncering kan skam stadig bruges til noget, og i denne artikel vil du netop kunne lære en del mere om emnet. Læs med her hvis du tænker, at det er noget der har interesse for dig.

Folk er stadig på Facebook – især det ældre segment

Folk er skam stadig på Facebook, selvom der er mange andre sjove sociale medie platforme, som der er dukket frem efterhånden. Det kan derfor stadig betale sig at investere i noget Facebook annoncering, så man også kan gøre sig til stede som virksomhed på denne platform.

Det er dog vigtigt lige at overveje, hvor meget mening det giver for netop din virksomhed at befinde sig på Facebook. Det er nemlig rigtig nok, at selve segmentet af befolkningen som befinder sig på Facebook, har ændret sig en del. Og hvis du for eksempel retter dine produkter eller services til folk under 20 år, så er det ikke lige den rette vej.

Men hvis du derimod målretter dig til folk i 30’erne eller opefter, så skal man ikke sådan kimse af Facebook annoncering. I så fald kan det være det helt rette for at skabe mere vækst i firmaet. Det er især de middelalderlige, som har fået øjnene op for Facebook og for eksempel benytter mange Facebook grupper og lignende. Her kan Facebook annoncering gøre en kæmpe forskel for dit firma.

Sådan lærer du mere om Facebook annoncering

Det er slet ikke så svært at komme i gang med Facebook annoncering, hvis det er noget, man gerne vil. Facebook har skam gjort hele processen meget intuitiv og nem at navigere.

Det er dog alligevel en god ide at tage et kursus i Facebook annoncering eller at læse lidt om denne praksis på nettet. Én ting er at slå nogle reklamer op her og der på Facebook. En helt anden ting er at sørge for, at disse reklamer og din generelle Facebook annoncering faktisk bliver en succes. Og hvis du gerne vil have succes med tingene, så er det altså en meget god ide lige at lære lidt mere om emnet. Viden er magt som man siger.

Find ud af hvad der fungerer med a/b testing

Hvis du gerne vil have succes med din Facebook annoncering og din generelle markedsføring, så er det dog også vigtigt, at du eksperimenterer lidt med tingene. Det er simpelthen bare nødvendigt, hvis du gerne vil have en markedsføringsplan, som fungerer lige for dit firma.

Nogle gange ved man simpelthen ikke, hvordan folk vil reagere til forskellige reklamer eller forskellige markedsføringsstrategier. Og nogle gange overrasker det én, hvilke reaktioner de har.

Det er derfor en god ide at køre lidt a/b testing, da du på denne måde meget nemmere kan finde ud af, hvad der fungerer for dine kunder og hvad der ikke gør. Hyr eventuelt markedsføringskonsulenter hvis du har svært ved at gøre dette selv.

Læs også