H&M lukker butik efter billeder af insekter på tøjet er blevet lækket

Foto: Twitter/@Madesonee_

Butikken har lukket sine døre for at undersøge sagen nærmere.

En H&M-butik i New York City i USA, er lukket, efter at en tidligere ansat har delt billeder af en række hættetrøjer, der så ud til at være fyldt med insekter.

Twitter-brugeren @Madesonee_, der arbejdede i H&M i Oculus i World Trade Center, lagde billederne ud onsdag d. 29. december.

I tweetet, som siden er gået viralt, skriver hun: "Jeg arbejder i H&M i Oculus i World Trade Center og i dag opdagede en kunde, at der var lus på en hylde med hættetrøjer."

"De lukker ikke butikken, og de underretter heller ikke de ansatte om problemet. Afsnittet blev blot afspærret."

Hun hævdede, at en kunde havde informeret hende om fejlene og samtidig klagede over, at butikken ikke gjorde nok for at løse problemet.

Mange tog til kommentarfeltet for at dele deres afsky over butikken.

En person skrev: "Det ligner voksne væggelus. Butikken skal lukkes med det samme."

En anden sagde: "Min krop begyndte at klø bare ved at se på dem."

En tredje tilføjede: "Det er præcis derfor, at fysiske butikker dør dag for dag."

Nogle i kommentarfeltet hævdede, at der var tale om væggelus, mens andre hævdede, at der var tale om lus.

Foto: Twitter/@Madesonee_

Det ser dog ud til, at butikken nu har lukket sine døre for at undersøge sagen nærmere.

En talsmand for H&M har siden fortalt Daily Mail, at de arbejder på at løse problemet og udtaler: "Vi tager kundernes og medarbejdernes sikkerhed yderst alvorligt.

"Af forsigtighedshensyn har vi lukket H&M-butikken i Westfield World Trade Center for at undersøge sagen til bunds."

Kvinden, der skrev det første tweet, har også dæmpet kommentarerne og forklaret, at hun ikke længere arbejder for butikken.

Foto: Twitter/@Madesonee_

I tråden skrev hun: "Tak til alle, der er bekymrede over, at jeg har mistet mit job. Min sidste dag er fredag. Jeg siger op, fordi jeg hader det."

"Jeg undskylder over for min butikschef, fordi jeg ikke havde forventet, at mit tweet ville få så meget opmærksomhed. Jeg var bare irriteret over, at det blev behandlet som et mindre problem, og at det ikke var hans skyld. Det er firmaets skyld."

"Mine medarbejdere takkede mig for det."